Skip to content

Kundanalys

VI ANALYSERAR DINA KUNDDATA SÅ ATT DU KAN AGERA DÄREFTER

ÖVERSikt

Kombinationen av korrekt kunddata och effektiv kundanalys skapar möjligheter att öka affärsvärde och kundlojalitet som får din verksamhet att växa. Med en bra kundanalys kan du justera dina budskap och anpassa erbjudandet efter kundernas behov.

Bättre kundklassificering

Klassificera kunder och framtidsutsikter utifrån identifierande egenskaper som: ålder, civilstånd, arbetsfunktion och var de bor. Klassificera sedan kunderna i kluster eller segment.

Jämföra kampanjresultat

Jämför befintliga kampanjer mot nya kampanjer, samla in dina data och genomför ett så kallat färgkodningstest. Färgkodningen används för att snabbt kunna bestämma vilka kampanjer som skulle överträffa din bästa genomförda kampanj.

Identifiera nyckelkunder

Generera inköpskvoter och fokusera på kunder som är mest troliga att svara på kampanjer eller erbjudanden. Prioritera ned mindre aktiva kunder från din lista.

Födelsehemort, inkomst och fastighetsinnehav

Identifiera postnummer med höga svarsfrekvenser på dina marknadsföringskampanjer.

Vad är det som skiljer de mest framgångsrika säljarna från de som inte lyckas riktigt hela vägen?

Många tror att det räcker med att samla in och analysera data för att bli framgångsrik – men det är bara en del av sanningen. Det som verkligen kan göra dig till vinnare är förmågan att förstå dina kunddata och kunna ta rätt beslut utifrån dessa insikter.

Har ni det inte redan så hjälper vi dig att få korrekt och aktuellt data om dina kunder. Vi hjälper dig även att hitta nya kunder och att förstå mer vad dina kunder har för utmaningar och önskemål framåt i tiden.

Prediktiv kundanalys

Prediktiv analys är ett sätt att försöka förutsäga framtiden i ett specifikt fall och beroende på vissa förutsättningar. Med prediktiv analys får du möjligheten att se dolda mönster i ditt data.

Exempel på användningsområden är:

Churn

Identifiera vilka kunder som sannolikt kommer att lämna er.

Kampanjoptimering

Val av rätt målgrupper för att maximera utfall.

Korganalys

Förutsäg vilka produkter och tjänster era kunder är benägna att köpa.

Fraud

Identifiera var det finns högre sannolikhet att bli utsatt för bedrägerier.

Innan analys – Har du korrekt kunddata?

Kombinationen av korrekt kunddata och effektiv kundanalys skapar möjligheter att öka affärsvärde och kundlojalitet som får din verksamhet att växa. Med en bra kundanalys kan du justera dina budskap och anpassa erbjudandet efter kundernas behov.

Kontakta oss för mer information om kundanalys som tjänst!

Kundanalys

VI ANALYSERAR DINA KUNDDATA SÅ ATT DU KAN AGERA DÄREFTER

ÖVERSikt

Kombinationen av korrekt kunddata och effektiv kundanalys skapar möjligheter att öka affärsvärde och kundlojalitet som får din verksamhet att växa. Med en bra kundanalys kan du justera dina budskap och anpassa erbjudandet efter kundernas behov.

Bättre kundklassificering

Klassificera kunder och framtidsutsikter utifrån identifierande egenskaper som: ålder, civilstånd, arbetsfunktion och var de bor. Klassificera sedan kunderna i kluster eller segment.

Jämföra kampanjresultat

Jämför befintliga kampanjer mot nya kampanjer, samla in dina data och genomför ett så kallat färgkodningstest. Färgkodningen används för att snabbt kunna bestämma vilka kampanjer som skulle överträffa din bästa genomförda kampanj.

Identifiera nyckelkunder

Generera inköpskvoter och fokusera på kunder som är mest troliga att svara på kampanjer eller erbjudanden. Prioritera ned mindre aktiva kunder från din lista.

Födelsehemort, inkomst och fastighetsinnehav

Identifiera postnummer med höga svarsfrekvenser på dina marknadsföringskampanjer.

Vad är det som skiljer de mest framgångsrika säljarna från de som inte lyckas riktigt hela vägen?

Många tror att det räcker med att samla in och analysera data för att bli framgångsrik – men det är bara en del av sanningen. Det som verkligen kan göra dig till vinnare är förmågan att förstå dina kunddata och kunna ta rätt beslut utifrån dessa insikter.

Har ni det inte redan så hjälper vi dig att få korrekt och aktuellt data om dina kunder. Vi hjälper dig även att hitta nya kunder och att förstå mer vad dina kunder har för utmaningar och önskemål framåt i tiden.

Prediktiv kundanalys

Prediktiv analys är ett sätt att försöka förutsäga framtiden i ett specifikt fall och beroende på vissa förutsättningar. Med prediktiv analys får du möjligheten att se dolda mönster i ditt data.

Exempel på användningsområden är:

Churn

Identifiera vilka kunder som sannolikt kommer att lämna er.

Kampanjoptimering

Val av rätt målgrupper för att maximera utfall.

Korganalys

Förutsäg vilka produkter och tjänster era kunder är benägna att köpa.

Fraud

Identifiera var det finns högre sannolikhet att bli utsatt för bedrägerier.

Innan analys – Har du korrekt kunddata?

Kombinationen av korrekt kunddata och effektiv kundanalys skapar möjligheter att öka affärsvärde och kundlojalitet som får din verksamhet att växa. Med en bra kundanalys kan du justera dina budskap och anpassa erbjudandet efter kundernas behov.

Kontakta oss för mer information om kundanalys som tjänst!